risenta 9d

Bästa mellanmålet för en dag på stranden? Chiapudding med kokos och jordgubbar såklart. Går supersnabbt att svänga ihop i färdiga portioner kvällen innan. Receptet finns på risenta.se

RIS & SESAMBLANDNING

  • Tid: 30min
  • Pers/st: 4

Gör så här:

Det här är en matig och spännande blandning med brunt ris, bovete, röda linser, rött ris, röd quinoa, solroskärnor och sesamfrön som har en härlig smak av spiskummin och vitlök. Blandningen kokas enkelt och räcker till cirka 4-6 portioner. Efter 10 minuter har du ett gott, smakrikt tillbehör som passar till stekt halloumi eller vegetariska biffar. Självklart har vi bara 100% naturliga råvaror i våra blandningar.

Såhär tillagar du hela påsen (300 g)
1. Hetta upp 1 msk neutral olja i kastrull.
2. Fräs grynblandningen i 1–2 minuter på medelhög värme.
3. Tillsätt 5 dl vatten och 1 tsk salt och koka i 10 min.

Servera förslagsvis med stekt halloumi eller vegetariska biffar, avokadoröra och sallad.


Ingredienser
  • Risenta Ris & Sesamblandning
  • Halloumi
  • avokadoröra
  • sallad