risenta 0d

Frukost är ju så mycket mer än smörgås, filtallrik och en kopp kaffe. Frukost kan vara glass till exempel! Att göra egen frukost- eller mellanmålsglass är inte alls svårt. Recept "frukostglass" på risenta.se 😍 GÖR SÅ HÄR: Blanda yoghurt, vaniljpulver och flytande yoghurt. Fördela granola och bär i glassformarna. Klicka över yoghurt och slå formarna hårt mot bordet ett par gånger så all luft försvinner. Sätt i glasspinnarna och frys över natten. Om du inte har glassformar hemma kan du använda dig av vanliga engångsmuggar och bara sticka en glasspinne i mitten. Ta gärna fram en liten stund innan de ska ätas så yoghurtglassen hinner tina lite.

froknacke_bild1

Bakmix Fröknäcke med rotfrukter

Ny fyller vi på skafferiet med bakmixer och lägger till Bakmix fröknäcke med rotfrukter. Bakmixen innehåller 50% fröer & kärnor, 10% rotfrukter, majs- och bovetemjöl. Blanda bakmixen med olja och vatten, kavla ut, grädda, och snart kan du njuta av nybakat fröknäcke i ditt kök. Rotfrukterna ger brödet en härligt söt, rund och god smak.

Tips!
Prova gärna att smaksätta ditt knäckebröd med fler frön, havssalt eller dina favoritkryddor innan du sätter in det i ugnen. Glöm inte att trycka till dem med en kavel så att de fastnar i degen för bästa resultat.

Tips!
Använd pepparkaksformar eller skär ut former, för att sätta en personlig prägel på knäckebrödet. Varför inte ge bort som present? 

Fröknäcke-familjen

Bakmix Fröknäcke med grönkål är den tredje bakmixen i kategorin knäckebröd. Om du är sugen på att baka knäckebröd hemma har vi även Bakmix Fröknäcke med chia samt Bakmix Fröknäcke med rotfukter. Bakmix Fröknäcke med chia är förstärkt med glutenfri surdeg för extra smak och fyllighet. Rotfruktsknäckemixen innehåller fröer & kärnor, rotfrukter, majs- och bovetemjöl.

froknacke_bild2